Ik heb geen Nfc chip in mijn telefoon weet iemand hoe ik dit installeer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Er in plakken? Of moet het ook iets doen?
Dan zal er meer nodig zijn dan de chip alleen...
Utrecht
6 jaar geleden
Niet
Als het er niet in zit, zit het er niet in. het is geen SIM kaart of geheugenkaartje dat je los kan toevoegen.
LeonardN
6 jaar geleden
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/nfc-sim-kaart.htm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zo'n nfs-sim zou in principe kunnen werken. Met een software-update. Maar daar zijn de fabrikanten niet voor te porren, die verkopen jou liever een nieuw toestel.
Wat wil je met NFC?
LeonardN
6 jaar geleden
Kan je iets uitleggen over de "update" haabee?
dudemeister
6 jaar geleden
Nee je kunt hem niet zelf installeren.
Als je een Iphone hebt en je doelt op Ipay - later dit jaar of begin 2018 - die zit er wel al in maar wordt pas bij een update pas geactiveerd

Antwoorden (1)

De nfc-funktie in een telefoon wordt gevormd door een chip en een antenne die voor de communicatie zorgt.
Als je telefoon die niet heeft dan is nfc niet simpel toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+
Ah bedankt voor de reactie onder mijn foutieve antwoord. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar kreeg het idee dat de SIMkaart alleen voldoende was. Simyo legt het beter uit.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-gebruik-ik-een-nfc-simkaart-2531