Kun je van een Raspberry PI een NAS maken?

Is het mogelijk om er bijvoorbeeld OMV of NextCloud er op te installeren als webinterface en vanaf een andere PC bij de ''NAS Raspberry'' kan.

Is dit mogelijk? Wat zou eventueel ook kunnen qua streaming in het thuisnetwerk van een Raspberry?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk. Je kunt er OMV op zetten via het linkje in de bron. Je kunt de pi bijvoorbeeld benaderen via SMB of FTP. Ik heb het zelf ook in mijn LAN uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Werkt het ook een beetje voor eventueel streamen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk het wel. Ik haal, op een bedraad(!) netwerk en vanaf een USB-stick in de Pi 40Mbps. Deze Pi is een 2B.
Je kunt m.b.v. bijv. Kodi je video ook direct door de Pi laten renderen en op je TV laten zien. Volgens mij moet je dan gewoon 1920x1080 kunnen halen.