Wat is het verschil op goeievraag tussen een reactie en een antwoord?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
lees dit
https://www.startpagina.nl/v/pagina/richtlijnen
Amadea
6 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/goeievraag/vraag/581055/verschil-tussen-reactie-antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik snap je verwarring mocht die er zijn. Sommigen hier gebruiken enkel nog de reacties en geven daar (volledige) antwoorden. Andere gebruikers geven soms iets wat hier niet als antwoord geldt als reactie. Zo kan het zijn dat de reacties(onder de vraag) wel eens waardevoller zijn dan de antwoorden.

Het beste antwoord

Een antwoord bestaat uit een gedegen uitleg met liefst bronvermeldingen. Een antwoord dient een vraagsteller te helpen en moet van kennisvermeerderende waarde zijn voor andere gebruikers van GoeieVraag.

Een reactie zou ook een antwoord kunnen zijn, of een relevante vraag of informatie bevatten die betrekking heeft op de vraag.

Toegevoegd na 2 uur:
Als men punten wil scoren
Een reactie levert geen punten op, een antwoord wel.
- antwoord geven: 1 punt
- duimpje krijgen: 1 punt
- gekozen worden als "beste antwoord": 10 punten
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Of een vraag stellen met trefwoorden. En vooral zorgen dat je verwijdering voorkomt door de richtlijnen te lezen. En ook nog goeie, duidelijke relevante antwoorden geven zodat je pluspunten krijgt.

Andere antwoorden (2)

Een antwoord is een reactie op een vraag. De vraag die is gesteld verwacht of hoopt een antwoord.

Een reactie kan spontaan zijn. Bijvoorbeeld onder een youtube video. Dat zijn vaak meer 'roepende' teksten. Een antwoord is een gevolg van een vraag. Een reactie niet.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-Een antwoord is een reactie op een vraag Dat maakt het toch enkel onduidelijker.
Vaag, vaak genoeg vind ik het een antwoord, en de jury hier een reactie.Ik ga er maar van uit dat het goed is als de vraagsteller er mee geholpen is, de rest is voor de jury