Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je bekijken wat voor bestanden er op je computer staan, zonder scherm?

Ik heb een computer (kastje) zonder scherm die ik weg wil doen. Wel wil ik eerst kijken of er nog wat belangrijks op staat, maar ik heb dus geen scherm. Kan ie bijvoorbeeld aan de laptop gekoppeld worden of is er een andere manier?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
955

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan eigenlijk alleen maar op één manier zeker en dat is de harddisk eruit monteren en deze via een USB -> SATA(misschien zelfs IDE) cradle aan je laptop hangen, dan krijg je tijdelijk een extra letter wat die drive dus is en je de inhoud zoals je eigen harddisk op C: kunt bekijken in explorer.

Via ethernet de pc aan je router verbinden, en dan kijken of de DHCP een adres heeft uitgedeeld aan de computer is een "far fetched" mogelijkheid waarbij je dan iets van \\\c$ kan doen vanaf je laptop waarna als je het admin of gebruikernaam weet + wachtwoord ook nog een optie is om dan dus via samba de inhoud te bekijken, maar dan zou remote desktop ook nog een te prefereren optie kunnen zijn om te overwegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding