Welke videokaart past het best bij mijn PC?

Hallo allemaal,

Ik ga over een paar maanden een video kaart kopen. Ik ben al een tijdje aan het kijken maar ik heb er niet heel veel verstand van. Dit zijn mijn specs:

Processor: AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1GHz

Koeling: Cooler Master Hyper 103

Moederbord: Asus A68HM-Plus

Geheugen: Crucial 8GB DDR3-1600

Harde schijf: 275GB SSD Crucial MX300

Voeding: 550 Watt Corsair

Ik weet dat ik niet een al te beste PC heb maar daarom wil ik een video kaart aanschaffen

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi, Je kunt elke videokaart erbij zetten zonder problemen, maar om voor jou de beste videokaart te kiezen moet je kijken naar wat je ermee wil en wat je budget is.
Will je gamen of ben je misschien grafisch ontwerper? Dat zijn wel dingen die verschil maken.
Als je wil gamen, kijk dan eens naar de specs van de game, Hierin wordt aangegeven welke hardware je minimaal nodig hebt om een game te laten draaien.

Groet,
Ray-mind

Toegevoegd na 56 seconden:
PS. die PC is zo slecht nog niet :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een processor ranking ergens onderaan bungelend en met een prijs van $68 voor de proc en $53 voor het mobo vind jij de PC zo slecht nog niet. Bovendien kun je niet elke videokaart erbij zetten zonder problemen zoals jij omschrijft, het is een mATX board en dus nogal klein behuisd, je komt niet weg met een 1070/1080/Titan of iets van dat kaliber.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op een mATX moederbord kan je prima een grote videokaart kwijt zolang er maare een PCI x16 slot op zit. Belangrijker zijn de behuizing en de voeding (afgezien van het feit dat een 400+ dure videokaart wat zou misstaan in een 500 euro kostende setup. Je zal even aan moeten tonen waarom een grote kaart niet op een klein mobo past. Ik zie het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.tested.com/tech/pcs/458469-end-atx-pc-form-factor/ Of zelfs ITX
http://techbuyersguru.com/2000-ultimate-gaming-mini-itx-pc-build
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke bedankt alvast voor je antwoord.
Ik heb laatst ark gekocht maar dat ging niet zo best.... die lag blijft aanwezig. Daarom wil ik een videokaart kopen waarmee ik rond de medium kan spelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hi, je pc voldoet aan de minimum specs. voor ARK. Je mist alleen de videokaart.
Om het spel op medium te spelen zou ik je aanraden een kaart uit de prijsklasse 175-250,= , bijvoorbeeld een AMD 380X/470/480 of iets vergelijkbaars van Nvidea.(1050/1060) Zoals mr. Tomaat zegt, moet je idd een beetje opletten met de ruimte die je hebt in je pc, dus goed kijken naar de maten (l x b) van de kaart voordat je hem koopt.
De meest modellen zullen gewoon passen, maar sommige van die dingen hebben het formaat surfplank :) Als je er niet zeker van bent, is het misschien een goed idee om de kaart in een winkel te laten inbouwen. Dat kost misschien een paar tientjes meer, maar als de kaart die je hebt gekozen niet zou passen, dan is het min of meer hun probleem om je een passend alternatief te bieden in dezelfde prijsklasse.Dat is beter dan een kaart kopen waar je niets aan hebt . Succes en groet, Ray-mind
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ark is echt een ramp trouwens qua speelbaarheid en FPS. Lelijk en draait voor geen meter. Slecht programmeerwerk in mijn ogen. Zelfs met goede hardware blijft het matig lopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ark is slecht geoptimaliseerd. ik heb zelf een amd 270X waarop alles goed draait, zelfs gta op 25+ fps(lage settings) maar op laag budget zou ik gaan voor een nvidea 960, of anders amd 380
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Mr.Tomaat: Klein moederbord zit vaak in een kleine behuizing, en daarin past gewoon niet een full size 1070/1080/Titan. Als dat niet zo is zie ik het nut van mATX board dan niet zo, je wilt vaak klein zijn om een reden(in een kastje bij de TV bijv, en dan is een mATX met een joekel van een grafische kaart nogal curieus. Klein moederbord is vanwege de afmeting uitermate zuinig en daarom zijn maatregelen om stroomvreters te voeden zoals (goede)chokes, (stevige)regulatoren e.d. weggelaten, en dan moet je niet met een dikke kaart aan komen zetten en met de vingers gekruisd hopen dat de spanninghuishouding het allemaal stabiel houdt, dat kun je echt op je buik schrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klein zijn is niet de enige reden om voor mATX te gaan. Budget kan er ook een zijn (was laatst de afweging die ik heb gemaakt voor een ATX-kast met een mATX boardje). Hoe dan ook blijft het een aanname en een onhandig argument (mATXboard is niet per se mATX kast). Daarnaast heb ik middels de foto's laten zien dat je ook in vrij kleine behuizingen behoorlijke kaarten kwijt kan. Iets past niet (als het niet past) vanwege de behuizing punt uit. (of vanwege het in de weg zitten van bijvoorbeeld een hdd rack welke in de weg zit). Maar nu iets waar ik graag meer of hoor.
Het argument van klein dus zuinig>mindere componenten ken ik niet, heb je enige bronnen of links hiervoor?
Overigens loopt de meeste stroom voor een zwaardere/grotere kaart over de 6+8 pins connector en niet over het mobo, dus ik vraag me sowieso af hoe relevant je verhaal in deze is. Daarnaast zouden de fora overlopen van mensen die een grote/zware kaart op een mATX boardje hebben geplaatst en daarmee in de problemen zijn gekomen.

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf voor gamen een msi AMD RX480 4GB. Ben er zelf wel blij mee, want ik heb ook niet een geweldige pc. Maar iig hij draait GTA V en BattleField 4 makkelijk. Mijn specs zijn I5 4460 en 8gb ram