Laptop start op, maar geeft hele tijd zwart scherm, wie weet een oplossing?

Hallo

Ik heb een Toshiba Satellite l50-a-1eh laptop. Hij deed het altijd perfect, maar ik startte mijn laptop opnieuw op. Toen hij opstartte gaf hij de hele tijd een zwart scherm en toen zette ik hem uit, maar helaas bleef het probleem hangen. Een paar weken daarna startte hij weer op. Ik durfde de laptop niet uit te zetten, omdat het anders weer zou gebeuren, maar het is belachelijk om je laptop dag en nacht aan te laten dus toen zette ik hem uit en helaas startte hij maar gaf geen scherm. Ik kom niet eens voorbij de Bios. Ik zie niet eens de logo van de laptop. De Caps-lock en Num-lock toetsen geven geen licht als ik er op druk. Wat ik ook heb gemerkt is dat mijn laptop veel sneller leeg ging en dat hij na een halfuur al moest opladen terwijl hij 100% is opgeladen. Ik hoor de ventilator 2 minuten na dat de laptop aan gaat. Ik zie gewoon lichtjes branden die aangeven of mijn laptop is opgeladen. Ik zou het ontzettend waarderen als ik antwoord op deze vraag zou krijgen. Ik heb echt overal op het Internet gezocht. Ik wil liever niet naar een maker gaan, omdat het dan anders veel geld kost, maar als het echt moet dan doe ik het.

De specificaties van mijn laptop: http://www.toshiba.nl/discontinued-products/satellite-l50-a-1eh/

Bij voorbaat bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Beste,

Er zijn een paar dingen die je kan doen.

1. ( Deze stap kan alleen als je accu er uit kan ) Haal je accu er uit, zorg dat hij ook niet aan het stroom hangt. Nu hou de power butten ingedrukt voor +- 30 sec. Zet de accu terug en probeer te booten.

Mocht dit niet werken.

2. Dit gaat iets verder. Haal de accu er uit. Draai de onderkant van je laptop. ( Mocht je accu niet los kunnen draai je eerst de onderkant er af. Dan haal het draadje van je accu los van het moederbord.) Haal nu al het RAM geheugen uit je laptop. Zet de accu terug en start de laptop. Als het goed is moet je nu piepjes horen. Mocht dit zo zijn dan is het moederbord niet kapot. Is dit niet zo dan is het moederbord defect.

Ik hoor graag meer van je of het gelukt is!

Met vriendelijke groet,

Dennis Timmermans
( Systeem beheerder )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo Dennis Timmerman, Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik ga het proberen. Ik heb een vraagje: bij optie 1 zei u 'Deze stap kan alleen als je accu eruit kan'. Ik heb een accu die met schroeven vastzit aan het moederbord en het heeft dunne kabeltjes eraan. Volgens mij kan ik gewoon de accu met de kabeltjes gewoon eraf schroeven. Maar is de kabeltjes eraf halen al voldoende om aan de eisen van uw optie te voldoen. Als het niet kan, kan ik het gewoon losschroeven hoor. Hartelijk bedankt voor het antwoord. Groeten van,
Nassim
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Nassim, Het is voldoende om de kabel los te maken. Het gaat er namelijk om dat het moederbord geen stroom meer heeft. Door dit te doen komen alle compunenten zonder stroom te staan en krijg je een soort rest voor je hardware. ( Zonder dat je software verloren gaat ) Ik hoop dat je zo verder kan! Met vriendelijke groet, Dennis Timmermans
( Systeem Beheerder )
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Dennis Timmermans, Ja hoor het lukt me wel! Bedankt voor uw antwoord. Ik ga het zo proberen. Groeten van,
Nassim
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Dennis Timmermans, Helaas zijn de 2 opties niet gelukt. Bij optie 2 hoorde ik geen piepjes. Ik vrees dat het moederbord kapot is. Groeten van,
Nassim