hoe kan in windows 10 terig zetten maar fabrieks instellingen ?

Als ik het via het Windows programmatje zelf probeer krijg ik constant foutmelding; er is een probleem met het opnieuw instellen van de pc. Ik vermoed dat er een virus op zit en ik wil heel graag met een schone lei beginnen. Wie kan me helpen? Ik heb trouwens geen wifi op de pc( werkt helemaal niet meer)

Toegevoegd na 54 seconden:
Het spijt me van de vreselijke typfouten. Autocorrect.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.pc-helpforum.be/topic/59797-je-pc-terugzetten-naar-fabrieksinstellingen-in-windows-10/#comment-471514
SimonV
7 jaar geleden
Eerst even op malware checken met AdwCleaner en Malwarebytes? http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ https://nl.malwarebytes.org/downloads/
SimonV
7 jaar geleden
Programma's via USB-stick installeren als je geen internetverbinding hebt.

Antwoorden (1)

Zorg dat je een Windows 10 installatiemedia bemachtigd, deze kun je maken via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 als je de stappen volgt en doorloopt. (let op, USB stick van minimaal 8Gb nodig).
Zorg dat je back-ups gemaakt hebt van alles wat je wil bewaren, en zorg dat deze backups niet op je C:\ schijf partitie staan (deze wordt deels gewist tijdens herinstallatie van Windows 10)
Je kunt Windows 10 vanuit een draaiende Windows uitvoeren, maar als je je huidige installatie helemaal wilt opschonen kun je beter de computer opstarten vanaf de USB stick. (hoe dit moet verschilt per fabrikant, even goed lezen bij het aanzetten van de computer welke knop je moet indrukken om Boot-selection te activeren. Dit kan ESC, DEL, F11, F12 of een willekeurige andere knop zijn.
Doorloop de stappen van de installatie volgens de on-screen handleiding en tips. Let erop dat je jouw C:\ schijf formatteert tijdens de installatie en deze vervolgens markeert als installatie partitie. Er bestaan veel handleidingen voor deze stappen op Internet, zoek via bijv. Google op 'Windows 10 opnieuw installeren' en kies een handleiding uit de resultaten welke voor jou helder en begrijpelijk is.