Is er een programma waarmee je dmv afmetingen foto's kunt printen?

Wij willen onze fotolijstjes opnieuw vullen met foto's. Alleen als we ze in word op maat maken klopt het niet als hij uitgeprint is. Is er een programma waarmee je afmetingen kunt instellen en zo je foto's kumt uitprinten op juiste formaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Adobe Indesign is uitermate geschikt als opmaakprogramma. De nieuwste versie CC is gratis als proef te downloaden. Maar Adobe heeft ook de veel oudere versie CS2 gratis en onbeperkt beschikbaar gesteld. Daarmee kun je eigenlijk nog veel mee doen. Zo ook kaders maken exact op maat en vervolgens foto's importeren binnenin een kader om ze ten slotte te bewaren of gelijk te printen.

Adobe CS2: http://www.techspot.com/downloads/5731-adobe-indesign-CS2-free.html

Let wel. Printers kunnen zelf ook een afwijking in maten vertonen. Professionele printers kun je kalibreren. Voor de thuisprinter zou je zelf proefprintjes met kaders op maat kunnen maken in Indesign (maten meeprinten) en de geprinte afwijking terugberekenen in Indesign tot je de juiste maat uiteindelijk 1 op 1 hebt kunnen printen.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Die afwijkingen zijn er inderdaad.
De procedure die je aanbeveelt kun je dus net zo goed in word doen.
BarendV
7 jaar geleden
Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Met Indesign kun je fotokaders maken en eerst zonder foto met de maten erbij afdrukken. Als de maten goed zijn kun je een foto importeren in het kader en afdrukken. Dat is onmogelijk in Word. Wellicht met heel veel knip- en plakwerk lukt het uiteindelijk wel, maar dat is altijd te omslachtig. Word blijft wat dat betreft een veredelde tekstverwerker en geen opmaakprogramma.