gaat een pc crashen als je een oud moederboard hebt en je zet er win10 op ?

Als ik mijn pc opstart crasht mijn pc of het worstartupd zwart scherm en er gebeurd niks of het laad teken van win10 loop vast ik heb win10 al meerdere keren op nieuw opgestart maar nog steeds loopt het vast ik heb ook gekeken naar de graden van de cpu deze is Max 57 graden iemand help mij !!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je uitleggen wat je hebt, wat je gedaan hebt. Maak eens een verhaal. Ik heb zus en zo PC met dit en dat hardware waar altijd Windows zoveel op draaide, toen wilde ik ... maar nu...

Antwoorden (3)

Wat is oud?
Zelf heb ik een computer/moederboard uit 2011. Ik heb vorig jaar ook Win10 gedownload en geïnstalleerd. Problemen te over. Win 10 verwijderd, win 7 terug geïnstalleerd, en het draait weer als een zonnetje. Het blijkt dus inderdaad, dat als je moederboard enigszins gedateerd is, je problemen van uiteen lopende aard kunt krijgen.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En ik heb een Core 2 Duo uit 2006 (eerste C2D) waar W10 meer dan prima op loopt.
Kans bestaat ook dat je moederbord het gewoon niet aan kan maar wat valt bij jou onder oud?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet per se. Ik heb Windows 10 draaiende op een Asus P4B Deluxe moederbord uit 2006 welke nog Pentium D en Pentium 4* CPU's kan huisvesten. Het kan dat het op een oudere configuratie niet werkt, maar waar dat dan exact aan ligt is niet zomaar te zeggen. Wellicht een instelling veranderen en je hebt wel succes.

*Ik heb er een Core 2 Duo inzitten.