waarom doet de lush site het niet?

Vandaag wilde ik een lush site bezoeken. Die van Duitsland en Nederland maar beide sites doen het niet. Wat is er aan de hand.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De volgende melding krijg ik op mijn scherm: De eigenaar van nl.lush.com heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.
Zou dit betekenen dat de site is gehackt?

Antwoorden (1)

https://nl.lush.com gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat is verlopen op zondag 1 januari 2017 0:59.

Toegevoegd na 38 minuten:
De site had het certificaat zelf moeten verlengen en een nieuw certificaat moeten installeren.
SimonV
7 jaar geleden
amc
7 jaar geleden
Google Chrome verlangt vanaf 1 januari 2016 dat websites een SSL certificaat in hun pakket hebben....dit is een extra beveiliging (versleuteling). Tot dusver was het altijd een keuze van de site-eigenaar om het certificaat bij de host af te nemen, nu wordt het feitelijk verplicht gesteld door diverse browsers, anders kom je zelfs jouw site niet meer op om er aan te werken.
Het overkwam mijn man afgelopen zaterdag al....de host had niet gewaarschuwd en hij kon zijn eigen site niet op om te bewerken. Hij heeft geen betaalfunctie op zijn site, dus vond SSL niet nodig. Chrome verlangt nu echter dat elke site dit certificaat heeft en dit maakt het in feite verplicht omdat ook Firefox en IE hierin schijnen te zijn meegegaan en misschien wel meerdere browsers, want via hen lukte het ook niet op de site te komen. Ik vermoed dus dat dit bij de site van lush ook het geval was, Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb een klein foutje gemaakt zie ik nu, Het moet zijn; '...vanaf 1 jan. 2017'.