Hoe mijn computer met blue screen repareren?

Als ik mijn computer opstart krijg ik gelijk nadat hij is opgestart het blue screen. De foutcode is 0x0000004E (0x0000009, 0x0010FAAE, 0x00000002, 0x0010FAAD)
Ik heb hem geprobeerd in veilige modus op te starten maar ook daar krijg ik het blue screen. Vervolgens systeemherstel geprobeert maar ook daar bluescreen.
Wat te doen?!

Toegevoegd na 16 minuten:
systeemherstel = opstartherstel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

even zitten te zoeken voor je misschien helpt dit:

Citaat van: Manhunter op 16 september 2006, 13:01:29
[...]- systeemrepair via windows cd
=> bij dit laatste nadat ik op "R" voor repair druk, vraagt hij bij welke installatie ik me wil melden!

Wat moet ik hier precies doen ? (kan maar 1 letter drukken, dus wss de drive waarop windows geinstalleerd is zeker ?!) Maar heb het hele alfabet geprobeerd en ik geraak niet verder... :s
[...]

Kijk eens goed: Je moet niet een LETTER maar een CIJFER invullen (meestal is dat de 1) en dan op Enter drukken. Er wordt dan om het wachtwoord van Administrator gevraagd. Vul dan in en druk op Enter. Is het wachtwoord leeg, druk dan direkt op Enter.

Doe dan de volgende stappen:
CD Repair
dir
1. Als je hier direct al het bestand System ziet staat, dan:
copy system c:\windows\system32\config\system
2. Staat er nog een of meerdere mappen onder, dan daarheen gaan met het CD commando en daar weer met DIR kijken of je daar het bestand System tegenkomt. Zodra gevonden, het copy commando uit 1. gebruiken.

3. Type in en druk op Return: exit

Hopelijk start de pc dan weer op. Je moet wellicht wel weer drivers installeren, maar dat is niet de grootste ramp

Tijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een van de lastigste problemen om op te lossen bij een PC. Een blue screen kan zowel door een corrupte Windows als door kapotte hardware worden veroorzaakt.
Installeer Windows opnieuw en bid dat je geen hardware probleem hebt, anders gaat dat ook weer mis.
Als je absoluut bestanden wilt redden, kun je eerst proberen met BartPe op te starten en kijken wat er nog te redden valt.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me handiger om dan eerst te proberen in veilige modus op te starten. Als dat fout gaat zit het probleem idd waarschijnlijk dieper.
AWM
13 jaar geleden
Lees nou even de vraag, over de veilige mode...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah juist. Overheen gelezen. Knap eigenlijk. Zelfs ik het dat nog niet voor elkaar gekregen met mijn PC.
AWM
13 jaar geleden
Met rot geheugen of een kapotte videokaart hoeft dat niet zo knap te zijn...