Kan de reclame van google zijn afgestemd op gesprek in de kamer?

Begin ik paranoia te worden of is het puur toeval?
Ik heb bezoek en de man vraagt of een stoel van een bepaald merk is. Even later krijg ik reclame op de tablet van dat zelfde merk. Vandaag hebben we het over motor rijlessen en ik krijg een paar tellen later reclame daar over op de tablet. Ik heb dit nu een paar keer mee gemaakt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Dat kan alleen als jullie een pop 'My friend Cayla' in de kamer hebben en daar de internetverbinding van open hebben staan.
Ritsuka
7 jaar geleden
Klinkt alsof je tablet ongwenste software heeft

Antwoorden (1)

Het is zeker mogelijk. De nieuwste generatie's SmartTV's KUNNEN hun ingebouwde camera en microfoons gebruiken om data te verzamelen waarop bijvoorbeeld reclame voorkeur gebaseerd wordt. Dit zal zich beperken tot Webtv zoals youtube of andere streamingdiensten. Onze Nederlandse TV zijn kant-en-klare blokken die op een gezet tijdstip afspelen.
Het kan echter ook psychische conditionering zijn, reclameblokken zijn vaak per zender tijd van de dag hetzelfde. Als je vaak dezelfde zender kijkt kan dit vanuit je onderbewuste een trigger geven richting jouw bewustzijn.

Het heeft een hoog aluminium-hoedjes gehalte maar alle apparaten met internetverbinding kunnen gehackt worden, of door een leverancier geprogrammeerd worden voor dataverzameling. Lees onderstaan artikel bijvoorbeeld eens.
https://www.hackread.com/samsung-smart-tv-listening-conversations/