waarvoor is een 802.1x ESP verbinding?

Onze school heeft nu een beveiligde verbinding gekregen waarbij je met je eigen schoolacount moet inloggen. Waarom zullen ze dit gedaan hebben? En betekend dit dat ze kunnen zien wat je allemaal doet? En als laatste kunnen ze dan ook achterhalen wie wat allemaal download.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ze kunnen de activiteiten van de gebruikers nu individueel monitoren.
Ritsuka
7 jaar geleden
mocht het netwerk zwaar belast worden, dan kunnen ze achterhalen wie dit heeft gedaan. Zo is het bij veel werkgevers ook. Ze kijken er normaal gesproken niet naar, maar bij vermoeden van misbruik wel.

Antwoorden (1)

Het gaat hierom het IEEE_802.1X authenticatie protocol in combinatie met ipsec. IEEE_802.1X wordt gebruikt om gebruikers te autoriseren op het netwerk en Ipsec encrypt de verbinding als je eenmaal geautoriseerd bent. De school zal dit dus uit veiligheidsoverwegingen hebben besloten. ;)

Mart