Is er een website waarop je kan bekijken hoe groot de kans is dat je baan word overgenomen door een robot?

Zoals iedere voorspelling beweerd, worden er ongelofelijk veel banen geautomatiseerd. Postbezorgers zijn niet meer nodig en winkels bestaan niet meer, we doen alles online. Ik ben muzikant en geloof heilig dat mensen in een uitermate gedigitaliseerde wereld in de toekomst liever naar 'echte' , menselijke muzikanten luisteren dan naar robots. Ik vraag me af of er een site is waar ik dit kansenpercentage kan checken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, die websites zijn er niet.
Je opmerking dat er geen winkels meer zijn klopt natuurlijk niet, zoals je in elke stad of dorp kunt zien. En internet winkels zijn óók winkels.

Die robots die het werk uit handen van de muzikant halen zijn er al lang.
Je kunt gewoon het notenschrift van een muziekstuk in de computer invoeren, die daarna het muziekstuk ten gehore brengt.
Je hebt dus mazzel dat je nog zelf (betaald) muziek mag spelen.
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Een muzikant zal de muziekstuk nog moeten schrijven. Verder is dat 'ten gehore brengen' ook nog relatief en niet gelijk aan de spel (en gevoel en emotie) van een mens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het voorbeeld dat er geen winkels meer zijn gaat over mijn visie op de toekomst over 30 jaar. Ik geloof dat iedereen over zal gaan op internet winkelen, niet zozeer omdat ze willen maar omdat het voor de producenten van de producten veel goedkoper zal zijn om online te verkopen. Daarnaast bedoel ik ook echt live performance. Het lijkt me niet dat mensen liever naar een concert met enkel voorgeprogrameerde robots gaan dan naar 'echte', menselijke muzikanten.
De reultaten van een onderzoek van Deloite uit 2016 zijn onder andere op de website van de BBC terug te vinden. Maar het blijft natuurlijk een inschatting, het kan natuurlijk helemaal naders lopen

http://www.bbc.com/news/technology-34066941