Worden na mailserver storing van je provider wel vaker mails niet meer alsnog verzonden naar hun clienten?

Van 2 kanten ( ze kennen elkaar niet en beiden ex medewerker en/of bekend met o.a Ziggo en KPN ) hoorde ik dat bij herstel van de mail server ze niet meer omzien naar de mails die tijdens storing "misten" maar deze in in kluit gelijk verwijderen.
Dit om teveel werk en uitzoeken te vermijden.
Deels begrijpelijk als in die regio vele duizenden in bv uur binnenkwamen...
Maar wat als via mail je daardoor echt belangrijke mail ( met bijlages) blijkt te missen?
Helpt dan vooraf leesbevestiging of hoge prioritrit nog wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, na een mailserverstoring (ook bij Gmail of Outlook) worden wel vaker mails niet alsnog verzonden. Dit kan ook gebeuren omdat de provider een backup terugzet. Leesbevestiging helpt dan natuurlijk wel: als de mail niet ontvangen is, krijg je deze niet. Hoge prioriteit zegt weinig: interessant voor de ontvanger maar je krijgt hier geen terugkoppeling van.

Bronnen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100