Hoe kan ik veilig mijn fotos importeren vanaf mijn SD kaart naar mijn iMac?

Ik probeerde laatst fotos van mijn camera op een SD kaartje te importeren naar mijn iMac door de fotos naar een mapje op mijn bureaublad bureaublad te slepen. Normaal gesproken lukt dat en verschijnt er een balkje wat langzaam vol loopt en dan zijn de fotos naar dat mapje gekopieerd. Deze keer echter verscheen het balkje wel maar werden er geen fotos geïmporteerd en bleef de voortgang 0%. Daarom klikte ik op annuleren maar daardoor komt er enkel onderaan "stoppen..." te staan en gebeurt er nog niks. dit venstertje staat nu al 2 dagen open en ik kan het niet sluiten omdat het een finder venster is (finder is niet stopbaar) en het kruisje in de boven hoek lichtgrijs is. Ook kan ik nu mijn SD kaart niet veilig verwijderen omdat hij "nog in gebruik" is. Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

je kan via de activiteiten weergave de desbetreffende taak beëindigen of zelf geforceerd stoppen.
ook kan je de mac uit zetten ook al zal hij dat waarschijnlijk weigeren
maar het is niet een ramp om hem toch uit te zetten gewoon de uit knop in blijven drukken
Het is niet echt gevaarlijk of zo maar wellicht dat de imac daarna dat sdkaartje niet wil lezen (lijkt me sterk dat dat gebeurd) maar
via en SMC reset kan je de zaak wel weer recht trekken
hij vergeet dat de ID van het desbetreffende kaartje wel en dan is het en kwestie van opnieuw proberen
om het Sd kaartje opnieuw te lezen ik weet niet of je de media usbkaartje gebruikt of het toestel zelfmaar het is waarschijnlijk gewoon een glitchje
dat meestal niet herhaald tenzij er iets mis is met het SD kaartje zelf
capthavoc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt! ik heb finder geforceerd herstart en alles werkt weer