Wat betekenen ᕕ( ᐛ )ᕗ en ¯\_(ツ)_/¯ als smiley?

Ik kreeg deze smileys in een email van een jonger persoon. Wat betekenen deze?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
33.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1. Happy Gary http://knowyourmeme.com/memes/happy-gary 2. Zal me worst wezen http://www.theatlantic.com/technology/archive/2014/05/the-best-way-to-type-__/371351/
Antoni
7 jaar geleden
@Jaap77, je hebt toch wel door dat de smileys bestaan uit een gezichtje (in het midden) en twee armen, een links en een rechts van het gezichtje? Misschien had je dat nog niet gezien.

Antwoorden (1)

ᕕ( ᐛ )ᕗ Happy Gary (zie link). Nederlands: blije Gary.
Iemand die deze emoticon gebruikt, is dus blij met iets.
¯\_(ツ)_/¯ The shrug face (zie link) Nederlands: het ophalen van de schouders gezicht
Iemand die deze emoticon gebruikt, haalt dus ergens de schouders bij op. Kan betekenen: Ik weet het niet, het maakt me niet zoveel uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat links toegevoegd.
Happy gary kan trouwens ook worden opgevat als een: ''haters gonna hate emoticon''. Oftewel; een opzettelijk postieve reactie op een negatieve opmerking.