Is backlight bleeding normaal?

Zie foto. het viel me op dat bij een volledig zwart scherm of zwarte balken bij een film dat de rechterhoek van mijn monitor wat oplicht.

nog een tweede vraag: wat is ips glow? en wat is het verschil met backlight bleeding?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij LCD's is dat vrij normaal, mijn mointor heeft er ook last van. IPS glow is volgens mij iets soortgelijks. Ah hier legt men het verschil uit in hoe je het ziet. http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2832955/ips-glow-backlight-bleed.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb er het meest last van als ik recht voor de monitor zit. sta een beetje in dubio om de monitor terug te sturen (hij is een maand oud). maar het risico is indd dat een volgend model ook dit euvel heeft

Antwoorden (1)

Bij sommige monitoren kan er backlight bleeding ontstaan vanwege de (te) strakke constructie van het kader wat tegen het scherm aan drukt. De kans is klein dat van hetzelfde model een ander exemplaar minder backlight bleeding heeft.

Verschil tussen backlight bleeding en IPS Glow is de hoek van waaruit je het scherm bekijkt. IPS Glow is alleen zichtbaar vanuit bepaalde hoeken van het scherm en zou er niet mogen zijn als je recht voor je scherm zit. Bij backlight bleeding is de afwijking constant zichtbaar maar kan erger worden als je het scherm vanuit een andere hoek bekijkt.

Oplossing schijnt bij backlight bleeding te helpen door voorzichtig een bankpasje tussen het scherm en het frame te schuiven. Maar let op, het kan het probleem in sommige gevallen verergeren. Dus je neemt zelf een risico.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als ik recht voor het scherm zit heb ik er het meest last van, dan zou het dus ips glow zijn.