Waarom gaat mijn pc niet aan terwijl er lampjes branden?

Mijn pc gaat niet aan. Er branden wel lampjes op mijn moederbord en op de videokaart, maar als ik op de aan-knop klik gaan de ventilatoren niet aan. Zodra ik op de aan-knop klik, gaat er wel een geel lampje op het moederbord branden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou, dat is nou waar je een handleiding voor hebt. Wij kunnen moeilijk van afstand gokken wat de kleurcode van een niet genoemd moederbord is.

Antwoorden (2)

Dan is er allicht iets mis.

Begin eens met de powerknop los te koppelen en je moederbord manueel te starten. Als dat niet helpt: even opnieuw proberen na het ontladen van het moederbord.

Als ook dat niet helpt raad ik aan alle onderdelen eens uit je pc te halen. Je moederbord op een houten plank te leggen en enkel het hoogst nodige aan te sluiten (psu, ram en cpu - die laatste laat je er best sowieso op zitten).

Start dat wel op? Mooi, dan moederbord en psu terug inbouwen in de kast en opnieuw proberen. Start nog steeds op? Dan 1 voor 1 apparatuur en onderdelen beginnen installeren.

Op die manier kan je het onderdeel vinden dat roet in het eten strooit en dat een aanpassing vereist of aan vervanging toe is.

Eventueel, als je moederbord wel kan opstarten zonder dat onderdeel, op dat moment ook eens kijken of er geen biosupdates beschikbaar zijn. Vooral bij een nieuw moederbord met nog instabiele firmware kan dat wel eens problemen geven. Of bij een minder voorzien moederbord even alle instellingen langsgaan en bios resetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken
Dit klinkt als een probleem met de voeding. Dat heb ik wel eens vaker gezien. Misschien even langs een reparateur gaan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar als de voeding niet in orde is, branden er toch ook geen lampjes?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan heel goed dat er dan wel lampjes branden