Wat is de levensduur van een Li-Polymer batterij met 4-cellen?

Ik wil een laptop gaan kopen (ACER Aspire R3-131T-C5BH), maar de laptop moet wel lang mee kunnen voor mijn colleges etc. Nu ben ik een laptop tegengekomen die 4-Cellen heeft en vroeg ik mij af hoelang dit dan meegaat? Er wordt gezegd tot 8 uur, maar dat kan ook 5 uur beteken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-r3-131t-c5bh-1409021.html

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-R11-R3-131T-Convertible-Review.149846.0.html

Battery Runtime
If we believe the manufacturer's specs, the Aspire R11 can run for up to 7 hours without external power.

Internet browsing via Wi-Fi simulates a real-world scenario. We set the brightness to roughly 150 cd/m² (dimmed 3 levels) for this test. We encountered a fairly rare phenomenon: With 10 hours and 41 minutes, Acer's Aspire R11 lasted longer than specified on the data sheet.

Gezegd wordt dat er 7 uur op de accu gedraaid zou kunnen worden, met een reallife test heeft men meer dan 10 uur eruit gekregen, meest bijzondere daaraan is, dat het meer is dan de fabrikant stelt.