Hoe kun je het beste een officieel verzoek per e-mail verzenden?

Het indienen van een officieel verzoek kan soms ook per mail. De aangeschreven instantie wil dan wel vaak dat het bericht is ondertekend met een handtekening. Die handtekening zou bijvoorbeeld als afbeelding in de mail kunnen worden ingevoegd.
Een afbeelding kan echter vanuit een mail worden opgeslagen. De handtekening kan dus ook worden opgeslagen en eventueel gebruikt worden voor andere doeleinden dan oorspronkelijk bedoeld.
Is het mogelijk om een officieel verzoek met handtekening per mail te verzenden, zonder dat de handtekening afzonderlijk kan worden opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, als je zo gaat denken. Is bij een originele brief ook mogelijk om je handtekening in te scannen en later te gebruiken voor andere doeleinden. Belangrijk is dus om te weten of de betreffende instantie veilig en voorzichtig met jou handtekening omgaat. Ongeacht op de manier waarop de verstuurd is. Per mail of post of ter plaatse ondertekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ook de ontvanger met PGP kan mailen, kun je een 100% betrouwbare, onvervalsbare, handtekening gebruiken.
Ik werk in Thunderbird met Enigmail, perfect!

Antwoorden (3)

Maak een scan van de brief met jouw handtekening erop. Sla die scan op als PDF en zend deze PDF als bijlage bij een mail, waarbij je eerst hebt aangevinkt dat je er een ontvangstbevestiging voor wilt krijgen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is een optie maar de ontvanger kan altijd ook een print screen van de PDF maken...
SimonV
7 jaar geleden
Of het pdf-bestand in Word openen en de (losse) afbeelding van de handtekening gebruiken. Overigens kun je ook een per post ontvangen brief scannen en de handtekening eruit halen.
Ik denk dat dat niet gaat omdat diegene altijd een print screen kan maken van je mail.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zet je handtekening op een wit vel papier
Inscannen & opslaan (als bijv. JPG)
Brief schrijven in bijv. Word
Gescande handtekening als afbeelding inplakken
Opslaan/print je brief als PDF
PDF als bijlage in je mail versturen
Evt. vragen om een ontvangstbevestiging
Voila!