Is het mogelijk om je "hoofdtelefoon" te veranderen naar een "microfooningang"?

Ik heb momenteel Apple oortjes waar een microfoon op zit, op mijn gsm doet de microfoon het prima. Maar op de laptop doet deze het niet. Toen ik LG oortjes aansloot op mijn laptop werd er gevraagd hoe ik wilde dat het apparaat herkend moest worden. Daartussen stond ook "microfooningang". Is het mogelijk om van de Apple oortjes ook een microfoon te maken op mijn laptop? Zo ja, hoe? Of kan je dat ergens via je laptopinstellingen veranderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
het is mogelijk, maar weet niet of dat een extra functionaliteit is zodat ze goed werken.
of dat inderdaad de oortjes al microfoon gaan werken maar hou er dan rekening mee dat dat nooit goed zal werken .
maar het kan weinig kwaad het te proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Liever iets dan niets, zeggen we dan. Weet je toevallig ook hoe je dat kan instellen? Ik stond er inderdaad al bij stil dat een dubbele functie niet goed werkt, maar dan snap ik niet waarom het wel op gsm werkt en niet op een laptop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Apple oortjes hebben 3 ringen op de mini Jack zitten een daarvan is voor het microfoontje dat aan het kabeltje zit en dus niks met de speakertjes te maken heeft.
Een laptop herkent dat derde ringetje niet dus daarom werken je oortjes niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus kortom; ik kan ze niet als microfoon gebruiken om er bijvoorbeeld mee te kunnen Skypen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee klopt
capthavoc
8 jaar geleden
andere oortjes met 2 ringen zouden in principe wel kunnen werken al is het marginaal.
maar het is denk ik niet echt de moeite waard behalve als je echt in nood bent en het wel op die manier moet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt allemaal!

Antwoorden (1)

De microfoon en knopjes van de Apple EarPods werken alleen maar als deze is aangesloten op een iPhone, iPad, iPod of Mac.