Hoe kan ik een Eigen gemaakte ondertiteling onder een mp4 filmpje zetten?

Gaat erom dat ik op een Android mobiel een zelfgemaakte txt bestand als ondertiteling onder een mp4 filmpje wil krijgen op een relatief makkelijke manier, zodat ie later op YouTube met ondertiteling bekeken kan worden.
Ik weet dat YouTube een optie tot manueel invoeren van ondertiteling heeft, maar vroeg me af of er makkelijkere manieren en/of apps voor zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je hebt het over een .txt bestand. Als je daarin alleen de zinnen tekst hebt staan is er helaas geen simpele manier. Een mediaspeler, youtube of iets anders, heeft namelijk ook tijdcodes nodig: wanneer komt een zin in beeld, en hoe lang. Die zal je met de hand voor elke zin moeten bepalen en dat is sowieso veel werk, met of zonder de Youtube tool.

Vind je het leuk om alternatieven te proberen of wil je meer met je film dan alleen youtube, dan zijn er verschillende programma's om losse ondertitelingsbestanden (bv de bekende .srt) te maken.
Ik noem het gratis Subtitle Workshop:
http://subworkshop.sourceforge.net/
Daar zitten heel veel functies in om je titels scherp getimed te krijgen, hulp bij vertalen, etcetera. Maar daardoor is het voor éénmalig gebruik misschien weer wat te ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ duidelijk antwoord, dankje.
Heb het uiteindelijk toch met YouTube gedaan maar hij publiceert de video nu niet. Dit terwijl de ondertiteling er duidelijk onderstaande. Opslaan mislukt zegt ie. Enig idee hoe dit kan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas, geen idee, ik doe eigenlijk niks met Youtube. Probeer er anders een nieuwe vraag van te maken, zo leest niemand het.