Waarom word Windows Vista binnenkort niet meer ondersteund en wat moet ik doen?

Ik heb een laptop met het besturingssysteem Windows Vista, maar binnenkort krijg ik daar geen nieuwe updates meer voor. Hetzelfde geld voor Google Chrome. Mijn laptop is in 2009 gekocht en heb een Acer Aspire 5738ZG

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/windows-10-professional-64-bit-nederlands-oem-usb/9200000054587624/?Referrer=ADVNLTWE002021P-ORJTQ5TFFWQ7E
Reddie
8 jaar geleden
Je computer werkt gewoon op Vista, en heeft kennelijk helemaal geen updates nodig.
Gewoon met Vista blijven werken, zonder updates.
Je auto blijft toch ook gewoon rijden zonder updates?
Levende wezens zijn de enigen die updates nodig hebben. Eten en drinken, namelijk.

Antwoorden (1)

Het kost Microsoft veel tijd en geld om een besturingssysteem te onderhouden. En ze hebben er alle belang bij dat je overgaat op hun nieuwste systeem. Daarom stoppen ze op een bepaald moment met het onderhoud van oudere systemen.

Pas vanaf 11 april 2017 wordt Vista niet meer ondersteund door Microsoft.
Tegen die tijd zou je kunnen overgaan op Windows 7, die lijkt het meest op Vista.
Als je graag "helemaal bij de tijd" wilt zijn, zou je dan over kunnen gaan op Windows 10. Die wordt tot 2025 ondersteund.
SimonV