Hoe krijg je ergens internet met een internetkabel?

Ik zag laatst iemand op school die had een internetkabel meegenomen en toen had diegene goed internet, maar hoe werkt dat precies?
Ik heb er niet zoveel verstand van namelijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En Wi-Fi is wel duidelijk? Het is als het ware Wi-Fi maar dan in een kabel.
capthavoc
8 jaar geleden
kon op de ene of ander manier geen plaatje laden van een internetkabelgoot maar probeer dat zelf eens wellicht zaten die dingen in die ruimte waar hij zat ?
ik weet, ik ben al wat oud maar toch niet zo oud dat mensen niet meer weten wat bekabelde internet is ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.netwerkkabelshop.nl/netwerkkabels/cat5e-kabels?n53_lengte=12082 Eentje kopen en dan kan je lekker met je kabel fatsoenlijk internet/netwerksnelheid krijgen. Je hoeft dan niet meer te strijden met de 50 of meer smartphones en laptops die over dezelfde draadloze frequentie gaan.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@capthavoc Plaatje van een UTP wall outlet bedoel je?
Hierzo: http://www.eftac.com/wp-content/uploads/2013/05/2xRJ45CAT6-UTP-White2.jpg @World Waarschijnlijk zitten deze poortjes her en der door het lokaal meestal onder de vensterbank of langs de muren in een wit/creme geverfde aluminium balk. Of onder bureaus. Gewoon een normale UTP kabel cat5 of cat6 (geen gele = cross) aanschaffen. Kost ongeveer een euro of 5. In pluggen en gaan met die banaan.

Antwoorden (3)

Er bestaat niet zoiets als een internetkabel. Wel zoiets als een ethernetkabel ofwel netwerkkabel of patchcable.

(begint deze vraag NU al?)
Voor dat Wi-Fi er was, werden de meeste PC's en zelfs laptops via een netwerkkabel verbonden met elkaar of met een router. Als de router aangesloten zat aan een modem of zelf ook de functie heeft van modem is op die manier de netwerkkabel ook een deel van de verbinding naar het internet.

PC>netwerkkabel>router>netwerkkabel*>modem>coaxkabel/telefoonkabel>muurkastje>nog meer verbindingen(glasvezel) en apparatuur>provider>rest van het internet.

Mijn desktop zit nog lekker op een netwerkkabel en dat zal niet snel veranderen. De snelheid zit nu op 1Gb/s, dat haalt Wi-Fi niet zo makkelijk. Zeker niet met obstakels.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.ip-camera-beveiliging.com/media/selector/ethernet-kabel.jpg

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb je thuis een desktop staan? Je weet wel zo'n niet draagbare computer met los keyboard en los scherm? Daar zit 9 van de 10 een netwerkkabel in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kan je dat dan eigenlijk doen op bijv. school?
Moet je dan een netwerkkabel in bijv. je laptop doen en waar moet het 'uiteinde' dan in? (misschien een domme vraag)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, hoor geen domme vraag, het is alleen bijzonder dat Wi-Fi blijkbaar logisch is en een bedrade aansluiting bijzonder. Ik denk dat jullie school zulke kastjes heeft: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/523B/0A78/6AC9/9815/7644/515D/32E5/1896/Ethernet_aansluitdoos_800x600.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je hulp :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En die aansluitingen worden dan met dezelfde ethernetkabel weer aangesloten op een apparaat dat jij thuis ook hebt staan en er zo uitziet: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/01/d-link-router-640x360.png
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus jou maat kan bij jou thuis ook zo bedraad internet krijgen, en dat is ook stabieler dan draadloos. Zeker als je met 7 man op laptops en smartphones bezig bent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan het eigenlijk ook op je smartphone aangesloten worden? Of moet dat op een andere manier
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee op een smartphone kan dat niet. De ingang zou veel te groot zijn. Daarvoor is Wi-Fi een uitkomst. Op sommige laptops zit het nu soms ook al niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijkbaar kan het wel: https://www.google.nl/search?q=smartphone+with+ethernetcabke&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQzp3Qgc3KAhWGDQ4KHeVvCnQQ_AUIBygB&biw=1920&bih=1055#tbm=isch&q=smartphone+with+ethernet+cable
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thnx
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar check even goed of zo'n oplossing echt werkt voordat je wat aanschaft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 voor al deze uitleg
Hij heeft vast in de ruimte waar hij zat een aansluit punt gevonden ?
kwestie van aansluiten
capthavoc
8 jaar geleden
Hoi World,

Hiervoor heb je ten eerst dus een ethernetkabel nodig. Of als je om een internetkabel vraagt in de winkel dan snappen mensen je ook wel hoor.

Vervolgens is het een kwestie van het ene eind in je laptop, en het andere eind in het aansluitpunt. Deze aansluitpunten vind je over het algemeen in openbare sociale ruimtes wel. Dus denk hierbij aan scholen en bibliotheken en dergelijke.

De reden dat deze verbinding zoveel beter is, is omdat je laptop dmv de kabel verbonden is met de router er veel minder storing is in de verbinding. Hierdoor is je verbinding veel stabieler, en sneller.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Maar dan moet het netwerk wel bedrade verbindingen toestaan.