Wat kost meer stroom: een oplader in het stopcontact zonder laptop, of je volledig opgeladen laptop aan de stroom?

Wat kost meer stroom:
- een oplader in het stopcontact zonder laptop, dus een lege oplader aan de stroom,
- je volledig opgeladen laptop aan de oplader

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor een redelijk moderne laptop is het wel het beste om hem zoveel mogelijk op netstroom te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is namelijk beter voor de accu.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee.. Maar je moet toch losmaken als de accu vol is? Dat geeft Windows altijd aan. Ik krijg waarschuwingen dat de oplader er het best af kan. Gewoon 24 uur per dag aan de oplader is dus niet erg? Laptop van 3 maanden oud

Antwoorden (1)

Met een aangesloten opgeladen laptop verbruik je meer stroom, zeker als deze aan staat. Maar ook als hij uit staat gaat er bij een aangesloten laptop een lampje branden als er stroom op staat, dus verbruikt hij iets meer stroom.
bamibal