hoe kan ik van mijn cd-r liedjes wissen?

Ik heb liedjes op mijn cd gebrand. Maar nu wil ik meer liedjes er opzetten alleen dat kan niet want hij is al een keer gebrand. Dus ik op internet gezocht moes ik hem formatere. Dat lukt alleen dan formateer hij niet gelijk alles maar in stapjes. Ik doe mijn cd-r branden in media movie maker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus hoe doe ik mijn hele cd-r formateren

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ALS je hem kan formatteren dan heb je een CD-RW in handen.

Het beste antwoord

Niet, dat kan niet. CD-R is niet herschrijfbaar/overschrijfbaar.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je een CD-RW bedoelt:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/erase-cd-dvd#1TC=windows-7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Die R staat toch voor Rewrite?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar waarom kan ik hem dan formateren?
Utrecht
8 jaar geleden
Een CD-R kan je eenmalig beschrijven. Wissen en herschrijven kan alleen op een CD-RW.
Maar wie doet dat vandaag de dag nog?.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Eriwn
Kan niet @Amadea
Nee, Recordable. ReWriteable is CD-RW
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@utrecht ik wou het uitproberen
capthavoc
8 jaar geleden
tip een Rewritable is niet altijd even geschikt voor ander apparaten zoals een dvd speler of cd speler
zeker niet als je hem formateert.
gek genoeg merkloze dvd spelers kunnen het vaak beter aan dan duurdere merken dvd of cd players
als je niet anders kunt dan op CD aanleveren gebruik dan gewoon CDR in 1keer bran is het allerbeste
of probeer tenminste met 1 RW iets te branden probeer hem dan af te spelen op andere apparaten
vaak werkt dat al niet eens, maar mocht je geluk hebben voeg iets toe of overschrijf hem met ander nummers en probeer het dan nog eens
het is echt geenn betrouwbare opslag
usb is gewoon beter en makkelijker

Zorg dat je cd goed gevuld is anders is het zonde van de ruimte
natip
Een rewritable kan 2 dingen
iets toevoegen aan een al bestaande cd recording is mogelijk met RW
overschrijven lukt op die manier niet, alleen toevoegen Een geformateerde CD/DVD kan ook overschrijven van nummers(data) aan
maar is vaak onleesbaar op ander apparaten dan een standaard cd dvd player in een pc met een beetje geluk werkt het maar kans is groter dat het een frusterende zaak wordt dus test het uit voordat je meteen 10 tallen RW gaat kopen
scheelt geld
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Corrigeer me als ik verkeerd ben. Als je een cd-r niet hebt afgesloten kan je volgens mij wel liedjes wissen. Maar de plaats wat het inneemt kan je niet meer hergebruiken. Het nadeel is wel dat een onafgesloten cd-r niet over gelezen kan worden, alleen pc kunnen deze cd,s lezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Datelmont Vast maar dat zou het probleem niet helpen. Liedje kwijt, ruimte niet gewonnen.