zijn er nog zoekmachines zonder advertenties?

Op google vind ik het steeds lastiger resultaten te vinden als ik naar informatie zoek. Ik krijg voornamelijk advertenties als ik bijvoorbeeld 'hoe zet ik een ruit intik'. Zijn er zoekmachines die puur op informatie zoeken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.6K
capthavoc
8 jaar geleden
Geef je weinig hoop, als je het echt niet wilt in de zoek resultaten.
is het een kwestie van simpel op page 3 of lager in je resultaten te kijken. Vermijden van targetting add kan misschien met addblocker(s). Duckduckgo is misschien een alternatief op langere duur om niet getarget te worden aan de hand van je internet gedrag en zoek trefwoorden
maar beide gaan buiten directe zoek resultaten om Door metatags in de websites zie je altijd de verkoop dienst advertentie gerichte sites als eerste. geen ontkomen aan.

Antwoorden (3)

Jazeker!
Probeer StartPage eens. Geen reclame en belangrijker, geen cookies die er voor zorgen dat je een week na je zoektocht nog advertenties terugziet van je zoektermen.
Gemakkelijk aan je browser toe te voegen.
StartPage gebruikt de searchengine van Google, dus de resultaten zijn goed.

Mocht de bron er voor jou te donker uitzien; da's een te wijzigen instelling
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is ie bij jouw ook zo onresponsief? Ik kan er niet mee werken iig. Gebruik je het zelf, of heb je het voor het antwoord gevonden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik het al jaren, met name uit privacy overwegingen. Google hoeft van mij niet alles te weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@beerenburgerij Dat is een prima argument. Maar dat langzame went, of heb je er nooit problemen mee gehad?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is mij nooit echt opgevallen eerlijk gezegd, maar met een 200 Mbit verbinding is traag een relatief begrip. Wel kan ik mij er iets bij voorstellen omdat het de engine van Google gebruikt. Ik kan mij voorstellen dat daar een vertraging optreedt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De eerste zoekresultaten van google en gaan via googleads naar de adverteerder!
je kan google chrome en een addblock gebruiken maar, als iedereen dat doet komen er sites waar voor je moet betalen om te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, de enige die ik ken zonder advertenties zonder addblocker is Ilse.
Vroeger de Google van Nederland. Tegenwoordig een zusje van Goeievraag van de dikke Sanoma-moeder.