kan ik instellen dat een excel bestand automatisch opslaat om een bepaalden tijd?

Het gebeurd me vaker dat mijn computer 's nachts uitvalt en een openstaand excel/ word bestand verloren gaat.
Automatisch opslaan doet de computer dan niet.
Kan ik ergens instellen waardoor het bestand automatisch om de 15 minuten word opgeslagen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
gewoonte van maken om regelmatig op ctrl+s te drukken.
En kijken waarom je pc telkens uitvalt
Cryofiel
8 jaar geleden
Precies. Af en toe eventjes Control-S en je hebt geen probleem meer. In ieder geval voordat je je computer verlaat even Control-S doen. En 's nachts kan die computer natuurlijk heel gewoon uit.

Antwoorden (1)

Advies, geldt ook voor Word, altijd om de paar minuten een bestand waar je mee bezig bent automatisch laten opslaan. Zie onderstaand van de site van micosoft:
Excel

Klik op de Microsoft Office-knop Office-knopvlak en klik vervolgens op Opties voor Excel.

Klik op Opslaan.

Schakel het selectievakje Elke x minuten AutoHerstel-informatie opslaan in.

Geef in de lijst minuten op hoe vaak u wilt dat de toepassing uw gegevens en de programmastatus opslaat.

TIP Welke nieuwe gegevens in het herstelde bestand worden opgeslagen, is afhankelijk van de frequentie waarin het bestand automatisch is opgeslagen door het Microsoft Office-programma. Als het bestand bijvoorbeeld elke 15 minuten automatisch is opgeslagen, bevat het herstelde bestand niet de wijzigingen uit de 14 minuten voorafgaand aan een stroomstoring.

Desgewenst kunt u de locatie wijzigen (op te geven in het vak Locatie van AutoHerstel-bestand) waar automatisch een versie wordt opgeslagen van de bestanden waaraan u werkt.

Naar boven

Outlook