waar kan ik het beste een ps1 spel op spelen? (ps1, ps2 of ps3 ?)

Ik heb namelijk zelf een ps1, ps2 en een ps3 console...
Is de kwaliteit van het spel slechter, gelijk of beter op een ps3?
(idem ps2)

Het gaat hier om een origineel spel dus niet de digitale versie

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat je het spel het beste kan spelen op de originele console, in dit geval dus de Playstation 1.
De backwards compatibility (dat je oudere spellen op een nieuwe console kan spelen) werkt niet altijd even goed, en is volgens mij ook niet voor alle spellen beschikbaar.

Ik heb wel eens gehad dat een spel wel werkte, maar dat het geluid heel zacht was tijdens het spelen en heel hard tijdens de cutscenes, dat speelt niet fijn.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ooh ik zie dat je zelf ook een 'trotse' eigenaar hebt van een ps2 :P Weet je toevallig of er ook draadloze ps1/ps2 controllers zijn?
Ik zoek en zoek maar kan niets vinden xD geloof ik bestaan ze wel maar dat zijn vast van die rare Third-Party controllers
Ritsuka
8 jaar geleden
Volgens mij alleen Third Party ja.

Andere antwoorden (2)

Hallo.
Ten eerste kunnen ps1 spellen volgens mij niet op een ps3.
En wat betreft kwaliteit. Alles staat op de cd. Dus Je Console Speelt Geen Rol. Ik had gewoon gekeken wat het lekkerst speelt. Grapphics blijven hetzelfde
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je kan vrijwel alle ps1 spellen spelen op de ps3... ik denk dat je in de war bent met ps2 spelen. die kan je meestal niet spelen op de ps3 (maar als je een oudere ps3 hebt kan dat soms wel)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
PS1 spellen kunnen wel op een PS3 (sommige modellen kunnen ook de PS2 spellen spelen). Theoretisch zou een PS3 juist wel PS1spellen beter af kunnen spelen. Alleen al het feit dat het videosignaal nu over HDMI gaat ipv SCART kan al een verbetering geven. In de praktijk past de PS3 alleen smoothing toe op PS1 spellen, of het daar beter van wordt is wellicht meer een smaak ding. Of iets op CD staat, staat volledig buiten dit verhaal. PC-games staan ook op CD (of DVD) en zien er bij een betere PC beter uit.
Graphics zijn hetzelfde want alle textures staan op de cd en die veranderen niet. Wel is misschien de spelervaring anders op een PS2/PS3 omdat de controller anders is dan die van de PS1. Verder verandert er niet veel aan. Enige wat ik niet weet is hoe het zit met de fps. Volgens mij is die op de PS1 gelimiteerd (tot 30 of 25). Dat zou het enige verschil zijn.