Als ik in movie maker een filmpje bewerk verdwijnt de originele aanmaakdatum?

In "eigenschappen" van het filmbestand zijn verschillende data terug te vinden o.a. de aanmaakdatum van het te bewerken zelfgemaakte filmpje. Zodra ik een filmpje bewerkt heb verdwijnt de originele aanmaakdatum en de datum van de dag van bewerken komt daarvoor in de plaats. Weet iemand een oplossing.

Antwoorden (1)

In elk bestandsnaam zit een zogenaamde aanmaakdatum en de datum waarop de laatste verandering is geweest. Jij kijkt standaard naar de verander-datum en niet de aanmaakdatum(die zijn in beginsel gelijk), de aanmaakdatum zit verstopt in de attributen metadata van het bestand net als de rest van de attributen zoals wanneer is deze file voor het laatst benaderd voor lezen.

Zie bron: tutorial(engels) over attributen in POSIX Linux