Waar vind ik duidelijke instructievideo's over werken met een computer?

Mijn moeder is zoals veel oudere mensen een leek op het gebied van computers. Simpele zaken als internetbankieren, scannen,
mails versturen en dergelijke heeft ze geen verstand van. Een cursus is meestal prijzig en zelf uitleggen wekt onbegrip op bij beide partijen en vergt erg veel geduld. Daardoor zoek ik een online instructievideo of iets dergelijks. Bestaan deze video's?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Ik weet dat er goede computerboeken zijn voor senioren. Het plezierige daarvan is ook dat je dan kunt bladeren om het onderwerp snel nog even door te lezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was bekend voor boeken voor senioren. Helaas focussen zo allemaal op het gebruik van je pc. Andere zaken als internetbankieren, scannen worden niet uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel buurthuizen geven goedkope cursussen speciaal voor senioren. Zelf heb ik enkele jaren dit soort cursussen gegeven. 10 lessen voor €50,- Informeer eens bij haar in de buurt…..
Antoni
8 jaar geleden
Niet alleen in buurthuizen, maar ook in bejaarden(te)huizen of bejaardencentra (woonzorgcentra) worden dat soort cursussen gegeven. Misschien is zo'n cursus ook toegankelijk voor senioren die niet in het betreffende gebouw wonen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een online cursus zal je moeder niet terug kunnen vinden.... een boek is makkelijker. En die cursussen van het buurthuis schijnen heel goed te zijn. Wil je zelf les geven, geeft haar dan pen en papier, laat haar alles zelf opschrijven. Eén onderwerp per keer, minstens een week laten oefenen.

Het beste antwoord

Misschien is je moeder gebaat bij de simpele uitleggingen over allerlei aspecten van de beheersing van een computer bij Seniorweb. Ze hoeft daar geen lid te worden maar kan zich abonneren op hun gratis nieuwsbrief en daar het onderwerp opzoeken waarover ze meer wil weten. Ik ben zelf een oudere en een digibeet en heb er veel aan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze geven soms ook video's bij de uitleg van iets. En ze hebben ook online computercursussen. Die zijn gratis maar dan moet je wel lid zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze geven soms ook video's bij de uitleg van iets. En ze hebben ook online computercursussen. Die zijn gratis maar dan moet je wel lid zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
https://www.seniorweb.nl/lessen/online-cursussen
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Abonneren op een nieuwsbrief... voor iemand die geen verstand heeft van e-mail...?
zondag
8 jaar geleden
Hahaha Cryofiel dan toch! Dat kan Raico toch voor haar doen?! Is tie vast niet te beroerd voor, hè Raico?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heeft ze meteen een reden om emailen snel onder de knie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Cryofiel en ja Zondag ik ga dat voor haar doen.