Wat is een duidelijk boek voor een digibeet?

Ik ben op zoek naar een goed boek voor een vriendin. Ze heeft een computer maar mist de basisvaardigheden. Ze kent geen sneltoetsen zoals copy past, en dat haar toetsenbord rare tekens geeft, daar had ze zich al maanden bij neergelegd (stond op NL ipv VS). Ik wordt in paniek gebeld omdat al haar wachtwoorden het niet meer doen. (goh, heb je soms capslock aan staan?)

Het valt soms niet mee om het allemaal aan de telefoon uittelegen, want ik ben soort van een helpdesk. Een als ik langskom ben ik sowieso al een uur bezig om de rommel van de pc te halen. Waar bij mij Ccleaner 3,4 seconden bezig is om rommel op te ruimen, is hij bij mijn vriendin na een half uur nog niet klaar. Ik durf de malwarescan niet eens aan te zetten. Dan kan ik de pc denk ik beter een weekendje meenemen.

Kortom, wie heeft een goede tip voor een boek, waar het allemaal een beetje duidelijk staat uitgelegd: basisvaardigheden pc ( en wat is malware, hoe beveilig je een pc etc) en misschien nog wat verwijzing naar Windows 8

Ze is binnenkort jarig, dus.....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows voor dummies http://www.bol.com/nl/p/windows-8-1-voor-dummies/9200000021226906/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik twijfelde een beetje tussen een boek over Pc's en een boek over windows.

Het beste antwoord

Koop het grote computer boek voor dummies voor haar, dit is een samengebundelde reeks van 5 dummies boeken die antwoord geeft op al haar computer vragen.
http://www.bol.com/nl/p/de-grote-computer-voor-dummies/1001004005511495/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
DAs een goeie, maar dan moet ik eigenlijk wel even op de nieuwe versie wachten, deze behandeld Vista, en dat ziet er erg anders uit dan W8
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, die voor Win8 is er nog niet(had ik ook niet gezien) misschien dan deze voor Win7? http://www.bol.com/nl/p/windows-7-voor-dummies/1001004006870263/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d0%26itm_id%3d1001004006870263%26itm_role%3din
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
goed idee