Waarom reageert de Muis(pad) opeens slecht nadat de stroomadapter is ingestoken?

Als ik op mijn stage mijn laptop (HP'tje) wil gebruiken en ik plug de stroomadapter in, dan werkt de muis vreemd. Soms reageert ie nauwelijks en heel erg 'haperig'. (dus niet vloeiend). Zodra ik de stroomadapter eruit haal werkt de muis weer vloeiend. (Het gaat trouwens om de muispad. Het is geen externe muis dat is aangesloten op USB ofzo).
Ik heb hier thuis, bij andere mensen thuis, op school nog nooit last van gehad. Het doet zich dus alleen voor op stage (groot kantoor). Dus m.i. moet ik de oorzaak zoeken bij de stroomtoevoer ofzo? Ik heb overigens meerdere stopcontacten hier geprobeerd op stage, maar het echt bij ieder stopcontact.
Wat is de oorzaak, en wat ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Capacitieve trackpads zijn gevoelig voor elektrische lading, dat is juist de eigenschap waarop dit principe op berust. Ik vermoed dat inderdaad storing wordt veroorzaakt in de aangeboden spanning van dat kantoorpand. Oorzaken kunnen zijn dat er HF achtige apparaten op diezelfde groep zijn aangesloten, hierbij moet je denken aan TL verlichting o.i.d. Je zou als test met je vingers aan iets van metaal(randje van je USB connectors bijv.) kunnen zitten, daarna de laptop voeding aansluiten op de laptop en kijk of je het nog hebt... Wat ik zo op internet lees is dat er nog al wat mensen last van hebben van het hebben van een voeding die niet origineel geleverd is bij de laptop tot een aquarium verlichting(TL) die op dezelfde groep was aangesloten. Mensen hebben het zelfs op een verleng contactdoos met schakelaar in de uitgeschakelde toestand.
(tip: leg het voedingsblok van je laptop zo ver mogelijk van je laptop vandaan)

Oplossing is zelf een verlengsnoer met contactdoos met ingebouwde ontstorings-filter mee brengen naar je stage plek... (bij de betere vakhandel verkrijgbaar)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is een reactie waar ik wat aan heb! thanks!!