Werkt een mini Displayport op een Acer laptop (aspire v5 -552)?

Ik heb een soort mini Display poort in mijn laptop. Acer noemt het zelf de Acer Converter port. Hiermee kun je dus meerdere dingen op aansluiten als je een adapter hebt,

Een mini Display port past er wel in. Mijn vraag is, werkt een Mini Displayport naar een HDMI kabel/adapter? Ik heb er namelijk 1 gezien voor een lagere prijs. Als ik die ene van ACER wil, moet ik ongeveer 30 euro betalen voor alleen een adapter waarvan ik er maar 1 gebruik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je die Acer adapter laten zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://store.acer.com/store/aceramer/en_US/pd/ThemeID.35703000/productID.286529400 dat is die adapter. Je hebt ook nog andere adapters daar, maar die zijn ook duur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is NIET naar HDMI. Dus daar heb je sowieso niks aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, nou er was nog WEL een ander adapter van hun dat er zo uit zag alleen wel met een HDMI aansluiting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je in de war bent met HDMI-VGA adapters die ze ook verkopen. Op dit forum wordt gesteld dat de mini CP gewoon mini DP naar HDMI converters van elk merk pakt. http://forum.notebookreview.com/threads/acer-aspire-v5-122p-owners-thread.724071/

Het beste antwoord

In principe werken alle huidige display port uitgangen met passieve adapters naar HDMI. Je kan dus ook een andere kopen, dit lijkt op een slimme marketingtruc van Acer, afgekeken van Apple.

Toegevoegd na 59 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort#Dual-mode

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is overigens gewoon een Display Port uitgang. Let wel op dat je miniDP>HDMI koopt.