Is betaald service verlenen onder de 18 legaal zonder dit aan de belasting door te geven?

Ik zou graag een service willen beginnen voor reparaties, schoonmaken en onderhouden van pc's. Is het legaal om dit tegen een klein bedrag (denk aan 30/40 per dienst) te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mag een bepaald bedrag belasting vrij bijverdienen zonder KVK. Je kunt dit eens opzoeken via bijv. de site van de belastingdienst.
ronron1212
9 jaar geleden
Nee of je nu nog geen 18 bent heeft daar niets mee te maken.
Reddie
9 jaar geleden
En de KVK heeft daar ook weer niets mee te maken.

Antwoorden (1)

Nee, zoals de link hierboven aangeeft moet je het WEL aangeven.

Allereerst is iedereen verplicht om bijverdiensten op te geven aan de belasting, zelfs als je uiteindelijk geen belasting hoeft te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb je link bekeken en mijn antwoord daarom aangepast. Sorry voor de misinformatie.