Kun je nog gegevens toevoegen/ wijzigen van een QR code?

Kun je, als je eenmaal een QR code heb aangemaakt, de gegevens nog wijzigen/dingen toevoegen?

En kun je een QR code samen laten werken met een database?

Op mijn werk moeten verkopen bijgehouden worden op iets fysiek. Kan je met een QR code , bijv als er een nieuwe verkoop is, deze toevoegen aan de bestaande QR code?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan hoe het nu werkt. Een QR-code bevat gegevens. Dat kan variëren van een nummer tot een stukje tekst. De QR-code komt dan 1-op-1 overeen met de inhoud. Als de inhoud anders moet worden, wordt de QR-code ook anders.

Maar verstandiger lijkt het me om de QR-code (of gewone barcode) enkel een artikelnummer mee te geven. Gekoppeld aan een database kunnen de bij het product behorende details opgezocht worden. Verandert er iets in de gegevens van het product, dan wijzig je dat in de database. Het artikelnummer wijzigt niet, dus de QR-code ook niet.
bamibal