Word mijn internet snelheid niet juist geleverd?

Ik heb dus een abonnement met de internet snelheid van max 30 mb download.

Maar ik ontvang in de werkelijk heid ongeveer 8-9 mb! Dus ik betaal al 2 jaar voor iets wat ik niet krijg. Dus kan ik dat omhoog krijgen? En als ik dan een abonnement van 8 of 15 mb neem krijg ik dan gewoon de zelfde kwaliteit mb`s voor een lagere prijs?

Toegevoegd na 45 seconden:
Maar is er ook een manier die er voor zorgt dat ik toch meer snelheid kan ontvangen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat ook bij Maximaal 30 Mb dus dat geeft geen garantie dat je ook het maximaal haalt want deze vraag heb ik ooit aan mijn provider gesteld.
Ik heb een maximum van 20 mb en haal amper 10 mb.
Ze zeiden dat dit klopt en dat er daarom ook staat maximaal 20 mb dus, het kan dus verschillen van 5 a 10 a 15 a 20 mb
Ik zei dan kan ik toch net zo goed 10 mb nemen, toen kreeg ik als antwoord dan kan het ook verschillen tussen de 5 a 10 mb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad onredelijk dat je maar zo weinig krijgt. Wat voor router gebruik je? En internet je via Wi-Fi of niet?

Het beste antwoord

Zoals het abbo al zegt het is max 30 mb niet gegarandeerd 30 mb

Dus zal dat het nooit halen. en helaas dat is soms geen factor waar ze iets aan kunnen doen het ligt ook aan de ligging waar jewoont of je adsl of kabel hebt dus ik vraag of het overstappen naar een andere provider zal helpen ?
tegenwoordig zijn er maar weinig provider die lager dan 20 mb aanbieden
Ook kan je misschien iets aan je snelheid doen door de plaatsing van je modem
De regel is dat het binnen een paar meter van je aansluitpunt moet
als dat te lang is heeft dat effect op je snelheid.

Als je echt te laag zit dan zou je eens kunnen kijken of ze een lijntest kunnen doen
maar ze kunnen er vaak niet veel aan doen behalve dan je een duurder abbo aan te smeren.
Misschien een goed moment op op glasvezel over te stappen dat is wel een aparte lijn

Ook het hebben van een alles in 1 pakket kan helpen want voor tv moet je snelheid hoger zijn en dat heeft toch ook weer effect op je internet snelheid
en ondanks dat het hebben van een vaste telefoon steeds minder wordt
is telefoon toch een belangrijk service waarbij wel gegarandeerde verbinding
moet worden geleverd
ik zou zeker niet terug gaan naar een lagere snelheid want dan daalt je werkelijk snelheid geheid.

Je kan geen enkele recht laten gelden helaas
alleen een duurder abbo zal kunnen helpen.

maar je kan eventueel wel eens bij je buren kijken hoe de snelheid daar is
en welke provider zij hebben ?

zie link over uitleg aangegeven internet snelheid gegarandeerd

Een alles in 1 pakket nemen kan echt helpen
of overstappen op een kabel aansluiting. ?
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt ik zal zeker even kijken!