Kun je ook emails "return to sender " sturen?

Vroeger toen je nog gewone brievenpost kreeg kon je ongewenste post terug sturen naar de zender. Gewoon streep er door en retour afzender.

Is dit ook mogelijk via email? In welk programma?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Dat kan in principe bij elke mailsoort. Je kunt namelijk de afzender blokkeren, en dat veroorzaakt dat een nieuw bericht niet meer bij jou bezorgd wordt, maar linea recta retour gaat. Alleen geldt dat pas vanaf het volgende bericht. Het huidige zou je zelf via Reply met de boodschap "ongewenste mail" terug kunnen sturen naar de verzender.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals ik al aangaf was dit inderdaad bedoeld als ‘statement’. Blokeren is dan voor mij de juiste optie. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een programma zou mails ongelezen retour sturen. Is dat wat je wilt? De enige andere manier is de mail gewoon handmatig retour zenden. Alleen met spam zal dat niet lukken want die afzenders zorgen wel dat ze ontraceerbaar zijn. Voor het weren van spam zijn overigens prima programma's voorhanden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, wat een goed idee.. Dan weten de spammers gelijk dat je emailadres bestaat!
Technisch kan het maar niemand doet het gezien email de fijne eigenschap heeft om op meerdere plaatsen te zijn i.t.t. de oude papieren versie die zich maar op één plek kan bevinden waardoor het nuttig kan zijn die terug te sturen indien ongewenst.
Jouw ongewenste email zit al in de 'sent items' van de persoon in kwestie, dus is het een beetje overbodig die nogmaals een keer terug te sturen... tenzij je een 'statement' wilt maken natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is inderdaad bedoeld als ‘statement’. Niet bedoeld voor de spam.