Hoe zet ik een map van 400gb over op een andere schijf?

Als ik een een map met veel bestanden (veel gb's) wil verslepen van de ene naar de andere schijf dan zie je dat de schijven even bezig zijn; maar er gebeurd uiteindelijk niets.

Wat wel werk is als ik naar een sub-sub-map ga en die van de een naar de andere versleep... Maar dit is veel werk...

Ik heb al in (folder)cloning-software zitten kijken maar er is weinig simpels en freeware op dit gebied, ik denk ook omdat dit normaliter gewoon zou moeten werken... :\

Ik draai een legale en volledige versie van windows 7 op een goed en bij de tijds systeem.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
en beide schijven zijn NTFS?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen alvast bedankt voor de reacties zover ^^ @Rutsuka: Wanneer maakt dat wat uit?
@wimkees: Ik krijg geen melding whatsoever :\
Ritsuka
9 jaar geleden
Fat32 kan maximaal 4 gb aan per bestand, dat zou tegen kunnen werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eh, eh, ehh....
Dat zou echt een newbie-mistake van me zijn ;P
Ik laat morgen ofzo wel weten of we me samen heel hard uit gaan lachen x')
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nope, met NTFS > NTFS doet ie ook niets :\
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad een echte copytool gebruiken zoals samona voorstelt. En beide schijven eens een chkdsk laten ondergaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen deze copytool geeft een foutmelding :P
Plus het feit dat het ook gewoon zo zou moeten werken... Toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou moeten werken, maar dat wil niet zeggen dat de windows verkenner zijn kopiëeracties optimaal uitvoert. Dat zou dus best wel eens deels aan de oorzaak kunnen bijdragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zorgt ervoor dat hij dat niet doet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik zou doen als het niet werkt, is de ene Windows verkenner aan de linkerkant van de pagina zetten en de andere (met je bestanden) aan de rechterkant van je beeldscherm zetten. Zo kun je nog aardig snel mappen van rechts naar links bewegen (gewoon slepen). Je computer kan namelijk meerdere mappen tegelijk verplaatsen (gaat natuurlijk wel langzamer hoe meer hij er tegelijk doet).
Want ik denk dat je circa 20 mappen per minuut zo kan doen, je pc kan het alleen niet zo snel verwerken. Dus misschien soms even wachten zodat je pc het weer kan bijbenen. Dat gaat denk ik sneller dan op internet zoeken hoe het moet. Of het moeten echt heel veel mappen zijn, maar zo heb ik een tijd terug circa 200 GB verplaatst (muziek) van circa 200 mappen.

Het beste antwoord

Dan heb je teracopy nodig, beter en sneller dan die van Windows.
http://www.zdnet.be/download/157463/kopieer-bestanden-als-nooit-tevoren-met-teracopy/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg elke keer na het 'inladen' de melding "an error occurred in the application"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog bedankt hé :)