usb slaat geen bestanden meer op wat moet ik doen?

Als ik wat opsla lijkt het goed maar wil ik mijn usb weer gebruiken staat er niks meer op mijn ubs? Is hij dood????? xD

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Een USB slaat geen bestanden op. Dat is alleen doorgeefstation.
Waarschijnlijk bedoel je het stickie / memory stick dat je in het USB-slot steekt.
Als je daar iets opslaat wordt de data er wel op gezet, maar nog niet ge-administreerd, waardoor het lijkt alsof er niets op is opgeslagen.
Daarom moet je, vóórdat je het stickie uit het USB-slot trekt, EERST ergens aanklikken "hardware veilig verwijderen". Pas dan wordt het geschrevene geadministreerd, en dus weer oproepbaar.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heb ik steeds gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou het best kunnen zijn dat je een fijne goedkope 'chinese' USB-stick hebt. Die doen net of ze bijv. 8GB zijn, maar zijn in werkelijkheid maar 2. Zoiets. Je computer denkt dat er nog genoeg ruimte is, de stick accepteert de data, maar kan die niet kwijt. Er wordt dus niets opgeslagen.
Probeer de stick eens op een andere pc.

Als je daar het probleem niet hebt kijk dan of die pc gebruik maakt van hetzelfde besturingssysteem.

Zoja: dan ligt het aan je pc, probeer dan eens vanaf een live disk of het probleem zich ook dan voordoet.
Zonee: formatteer de stick dan eens met een bestandsysteem dat compatibel is met je huidige besturingssysteem.

Als je het probleem ook op een andere pc hebt:

Ook stikje eens proberen formatteren, maar als het ook dan niet werkt: wegdoen dat ding.