waarom doet de muis van mij laptop het niet wanneer de laptop aan het opladen is?

Ik heb een HP laptop. Wanneer de laptop aan het opladen is werkt de muis niet. En ik heb ook zo'n muis met usb kabel gekocht en dat aan de laptop gesloten en daarmee heb ik precies het zelfde probleem mee. Maar voordat dit probleem was deed de muis het wel wanneer het aan het opladen was. En ik kan mijn laptop wel opladen en dan de muis gebruiken maar de batterij gaat binnen 10 minuten al leeg.
Kan iemand mij helpen please?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een accu-batterij is een product dat aan slijtage onderhevig is. De snelheid van dit slijtage proces is sterk afhankelijk van een aantal factoren. De intensiteit van het gebruik, de leeftijd en de mate van onderhoud.

Bij intensief gebruik van je accu-batterij zal deze uiteraard sneller slijten. Het is echter een misvatting dat wanneer een accu-batterij bijna tot niet gebruikt wordt, deze ook niet zal slijten. In tegendeel zelfs, een accu-batterij die niet regelmatig wordt opgeladen en leeg geladen slijt zelfs sneller.
vervang je accu-batterij met een vervangend exemplaar.

Wanneer de CPU waarden van je laptop hoog zijn, dan werkt je processor heel hard om alle informatie op je laptop te verwerken. Hoge CPU waarden kunnen een gevolg zijn van zware programmatuur op uw laptop. Uw laptop zal dan ook veel energie gebruiken van uw accu-batterij.

Aanhoudende hoge CPU waarden kunnen je accu-batterij overbelasten, omdat constant het maximale vermogen wordt gevraagd van uw accu-batterij.

Oplossing: ga naar systeembeheer om de programma’s op te sporen die veel vermogen vragen. Vaak draaien er programma’s op de achtergrond van uw laptop die u niet eens gebruikt. Als je
vervolgens deze programma’s afsluit zul je merken dat je processor minder hard hoeft te werken. Je accu-batterij wordt hierdoor ook minder belast en zal langer mee gaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!