ik heb sli maar nu knippert het beeld als ik een youtube filmpje kijk?

Hallo,

Ik zal het even kort uitleggen:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 3770K @ 3.50GHz 47 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS V GENE (LGA1155) 40 °C
Grafisch
HP 23xi (1920x1080@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 (ASUStek Computer Inc) 76 °C
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 (ASUStek Computer Inc) 58 °C
ForceWare versie: 340.52
SLI ingeschakeld
Harde schijven
932GB Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (SATA) 23 °C
112GB Samsung SSD 840 Series ATA Device (SSD) 27 °C
466GB Seagate ST500DM002-1BD142 ATA Device (SATA) 24 °C
932GB Western Digital WDC WD10EZEX-60ZF5A0 ATA Device (SATA) 26 °C
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Dit zit erin het is een watergekoeld systeem,

Maar sinds kort heb ik die 2de grafische kaart erbij en een 1000 watt voeding en als ik nu een youtube filmpje kijk knippert het beeld zwart heel het filmpje ?
(het is ook als ik minecraft start in het opstartscherm maar niet als ik de game zelf speel bij andere games is het niet)
Mvg kevin

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Antoni
9 jaar geleden
Wat is nu je vraag? Er staat nu geen vraag, alleen een mededeling, een feit, met een vraagteken erachter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oplossing gooi beide videokaarten eruit en gooi er 1 goede GPU in. Wel zo'n systeem hebben en dan niet investeren in een goede GPU.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gtx 660 is zeker geen slechte videokaart dus dit helpt mijn vraag niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel. Haal er maar een uit en kijk maar wat er gebeurt. Als dat het probleem oplost, kan je een single-chipGPU kopen, zeg een GTX780 of een Radeon 290. Als het goed is haal je dan dezelfde scores als 2x660 als SLI goed werkt en tot wel dubbele scores als SLI niet of slecht werkt. Daarnaast voorkom je problemen als microstutter en weet ik wat SLI allemaal nog meer kan veroorzaken. Als het probleem niet aan SLI ligt dan helpt het je vraag idd niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die "Jawel" slaat dus op het wel of niet helpen. Of de GTX 660 een goede kaart is, is natuurlijk subjectief dus daar kun je niet echt over discussiëren.

Antwoorden (1)

SLI is een optimalisatie in het rendering proces van gegenereerde beelden waarbij de 2 grafische kaarten afwisselend een frame renderen en weergeven.
Youtube is streaming video data, dus dat wordt alleen door de primaire kaart weergegeven. Als SLI aktief is krijg je dus deze video te zien met de helft van de beeldfrequentie en dus lijkt het beeld te knipperen.
Wellicht dat in de configuratie van de beeldkaart(en) dit aan te passen is.