is de ACER Aspire ES1-511-C08F eenn goeie laptop ?

Is deze http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ACER-Aspire-ES1-511-C08F,10259,482723,1336939.html?langId=-11 een goeie laptop ook voor office en voor sketchup bijv (zwaar 3d tekenproggamma)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Voor office is hij prima maar voor een zwaar 3D tekenprogramma vind ik hem op alle fronten te zwak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Office programma's zijn over het algemeen heel erg lichte programma's deze zou je dus makkelijk kunnen draaien op zo goed als iedere beetje moderne laptop die je tegenwoordig koopt. Sketchup is totaal geen zwaar programma en dit zou je waarschijnlijk ook wel kunnen draaien hier op. Ik zou echter aanbevelen om een laptop te kopen die een processor heeft uit de Intel I series de celeron series is namelijk een verouderde serie processoren en heeft als groot nadeel dat deze geen zogenaamd 'cache geheugen' bevat dit geheugen zorgt er voor dat je computer bepaalde handelingen op kan slaan waardoor je pc een stuk sneller werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou daar heb je gene gelijk in ik ben proffesioneel in sketchup maar het is zeker wel een zwaar progamma
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik citeer even voor je:
"Aanbevolen systeemeisen:
2+ GHz processor
2+ GB RAM
500 MB schijfruimte
Videokaart 512+ MB 100% OpenGL compatibel
3-knops muis met scrollfunctie" Volgens Google zelf dus, http://www.sketchup.nl/component/content/article/21-sketchup-pro/53-susystemreq Ik ben professioneel in ICT en dat zijn geen zware eisen voor een grafisch programma. Ik ben zelf ook part-time grafisch designer voor een game en gebruik hiervoor een ander programma dan Sketchup als je het daar even mee vergelijkt zul je zien dat Sketchup een heel licht programma is vergelijken met ieder ander hoogwaardig programma (blender, c4d, maya, 3dsmax
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier nog even de systeemeisen van het andere programma http://knowledge.autodesk.com/support/maya/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Maya-2015.html
Ja en nee,

Ja in het achterhoofd gehouden dat deze laptop duidelijk is bedoeld voor enkel wat tekstverwerking en dat soort zaken en dat er een verschil is tussen 'goed' en 'goed!'.

Nee in de zin dat eigenlijk geen enkele laptop goed is als je de eigenschappen vergelijkt met die van een volwaardige desktop.