Hoe werkt gecomresseerd lucht spuiten in je laptop?

Ik heb problemen met overheating op mijn laptop. Hij valt uit na 20 minuten gamen(bij sommige spellen wel bij sommige niet , vreemd genoeg).

Ik las iets over compressed air en zag op youtube dat hij lucht spuit in je laptop. Blaas je dan niet stof juist in je laptop?? Moet je niet beter stofzuigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je zelf niet te handig bent met een laptop zou ik er mee naar een computerzaak gaan. Mijn laptop had hetzelfde probleem, mijn computerzaak heeft hem gratis schoongemaakt, er bleek super veel stof in te zitten waardoor hij te warm werd. Om het dan zelf te onderhouden kun je met de lucht spuiten maar ik laat hem liever schoonmaken. Stofzuigen zou ik niet aan beginnen, en nee je blaast niet met die luchtspuit stof in je laptop, juist uit je laptop maar dan moet je het wel op de juiste manier doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou niet met compressed lucht gaan werken.

Mijn laptop laatst open gehad.
Heb de koeler van de processor afgehaald. Koelpasta was wat uitgedroogd.
Heb de achterkant van de processor schoongemaakt met een alcohol doekje, oude koelpasta verwijderd (ook van de koeler).
De koeler is er nu toch uit, dus gelijk de ventilator en koeler stofvrij gemaakt met de stofzuiger.
Daarna nieuwe koelpasta op je processor doen, en de koeler terugplaatsen.
Niet teveel en niet te weinig koelpasta erop.
Grote kans dat dat je probleem oplost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met compressed air in de ventilatie van je laptop spuiten kan over het algemeen weinig kwaad mits je niet met de bus schud en deze niet te koud laat worden. Daarna de stofzuiger er tegenaan zodat het losgekomen stof uit de binnenkant wordt opgezogen. Het is echter beter om je laptop open te (laten) maken en dan te reinigen met voornoemde middelen.