Hoe zie ik of mijn geluids kaart 7.1 surround ondersteund?

Hallo, ik wil dus een headset hebben met ingebouwde 7.1 surround (de Razer Tiamat 7.1) maar daar zou je een geluidskaart met 7.1 ondersteuning voor nodig hebben waar kan ik zien of mijn geluidskaart dat ondersteunt? en als ie het niet ondersteund zou de 7.1 dan alsnog werken als ik die headset heb? ik bedoel het zou INGEBOUWD in de headset moeten zijn dus....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heeft gewoon een 3,5mm-jackplug dus hij werkt ook op minder kanalen dan 7.1. Een 7.1-geluidsapparaat sluit je normaliter ook aan met meerdere aansluitingen: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1263809021.jpeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nou dat is het nou juist net ik heb alle ports voor 7.1 behalve de side port (de wit/grijze)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij zit het zo: Als de headset een 3,5mm jackplug heeft dan zit de 7.1 in de headset ingebouwd, je hebt dan namelijk maar 1 aansluiting nodig (3,5mm jackplug). De andere aansluitingen (met front, rear, center en side port) zijn voor speakers. En als je de side port niet hebt heb je een 5.1 kaart. (front, rear en center)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WDHBGS, deze headset blijkt na wat zoeken niet 1 maar 4 pluggen te hebben. Je zou 'm dus gewoon kunnen gebruiken als 7.1 headset moest het niet zo zijn dat er ook een microfoon opzit en dan heb je dus een extra plug nodig. Er lijkt dus 1 te ontbreken. 1 die je constant handmatig moet versteken? 7.1 geluid maar staat er bij dat dat tegelijkertijd is? :P Nee, even gaan kijken op de website van de fabrikant en daar staat ie wel met 5 pluggen. Blijkbaar hebben de andere websites dat verkeerd overgenomen.

Antwoorden (1)

simpel: kijk of je alle aansluitingen hebt nodig voor 7.1 of zoek het op op de website van de fabrikant.

De kans dat je echt een 7.1 geluidskaart hebt is eerder klein. Ongeveer slechts 1/3de van de geluidskaarten heeft dat. Op moederborden lijkt het iets gebruikelijker. Dus als je een modern moederbord hebt...

Heb je geen 7.1 geluidskaart of geen 7.1 kanalen op je mobo: geen probleem. Die geluidskaart is dan gewoon eenvoudigweg te vervangen resp. toe te voegen.