Kan je een WiFi-netwerk opzetten zonder tussenkomst van een provider?

Kan dit bijv in een vakantiehuis waar je niet bij het modem van de provider kunt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zat zelf te denken aan een USB, maar dit is volgens mij per apparaat nodig. Ik zoek dus een mogelijkheid om een netwerk op te zetten en draadloos andere apparaten te verbinden. (laptop, tablet, telefoon)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen wifi of ook internet? Hoe doe je het thuis? (die optie kan je gewoon meenemen, alleen dan waarschijnlijk zonder internet)

Antwoorden (5)

Je kunt je mobiele telefoon gebruiken om een wifi-netwerk op te zetten. Alle Androidtelefoons lenen zich hier voor. Hoe met met Windows Phone of iOS zit, weet ik echter niet. Let er wel op dat de telefoon zelf middels 3G/4G verbinding maakt en dat de kosten dus erg kunnen oplopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een Windows Phone, en een Android (Wifi-)tablet. Deze optie werkt dus niet voor mij, helaas...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het voor je opgezocht. Het is ook met Windows Phone mogelijk om je verbinding te delen. Zie https://tinyurl.com/nfraa3q.
Natuurlijk kan dit, net zoals thuis met je router.

Kabeltje uit de pc, router hieraan (of acces point, maar aangezien je over een modem spreekt vermoed ik dat er geen router aanwezig is en deze anders dus zou mankeren) en klaar!

Ik veronderstel tenminste dat je een pc hebt met een kabeltje of iets in die aard. Want wat heb je anders aan een modem in een vakantiehuisje als je er én niet bij kunt en er geen wifi-netwerk hebt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je laptop gewoon bedraad internet heeft kun je de wifi gebruiken om de verbinding te delen met andere apparaten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien is dit wat voor je
Reisstekker, router en USB-oplaadpunt in één van innoXplore
9 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar volgens mij zou dit kunnen zijn wat je zoekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook in het buitenland wil je net als thuis overal kunnen internetten. Maar je hebt geen zin om je druk te maken over de kosten voor dataroaming. Wereldwijd Wi-Fi is de oplossing voor iedereen die graag overal en altijd online wil zijn. Voortaan neem je namelijk je eigen Wi-Fi-netwerk mee op reis. Dat kan door middel van een MiFi, een apparaatje zo groot als een luciferdoosje dat 3G signaal omzet naar Wi-Fi. Op dat Wi-Fi-netwerk kan je vervolgens met al je apparaten inloggen en online blijven.