Werkt een Wifi versterker ook als je op de grens van een onbeveiligd netwerk woont?

Het Wifi netwerk is van een bedrijf in de buurt, maar ik woon net op de rand van hun bereik. Het signaal valt regelmatig weg, en komt even later vanzelf weer online.

Is deze situatie te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een wifi-versterker zou ik eigenlijk nooit aanraden. Aangezien deze zowel moet verzenden als ontvangen naar jou en het basisstation zal de snelheid al per definitie gehalveerd worden. Je boet dus meteen in. Je kan dan beter een draadloos accespoint bijplaatsen op een goede plek.

En in jou situatie is het in feite niet nodig want het volstaat om je draadloos acces point of router in te stellen op een ander kanaal. Weg storing van het andere netwerk!

En of het netwerk wel dan niet beveiligd is maakt weinig uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een repeater herzend de snelheid die hij ontvangt, dus verwacht niet de snelheid die je er dichtbij zou krijgen, maar om er speciaal een versterker voor aan te schaffen