Is het het hacken (jailbreaken) van je ipod strafbaar? en kan je ipod er aan kapot gaan?

ik heb een ipod touch en ik wil hem hacken maar sommige mensen zeggen dat je ipod daar van kapot gaat en dat het strafbaar is. heeft iemand er ervaring mee?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb ook gehoord dat al je gegevens verwijdert worden is dat waar? en als het zo is kan je dat dan makkelijk terug zetten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je je iPod hacken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet zo'n voorstander van zulke praktijken... Of het strafbaar is, weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je dan mooie thema's kan doawnloaden
en gratis spelletjes

Het beste antwoord

Je mag Jailbreak wel op je iPod zetten, maar het is de vraag wat je er dan met gaat doen en dat is vaak wel illegaal en dus strafbaar!
Ook zijn er wel gevallen bekend dat je de iPod niet meer kon herstellen toen het fout ging en dan kan je er dus niks meer mee!
En als Apple merkt dat je Jailbreak hebt gebruikt, dan vervalt ook je garantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is absoluut niet strafbaar. Je mag met je telefoon doen wat je wilt. Met Jailbreaken overschrijf je de hele firmware van het apparaat. Mocht daar iets mee misgaan, dan is het jammer maar helaas. Alleen is die kans uiterst klein, je komt behulp van de internetforums er wel weer uit als je wat fout hebt gedaan. Maar het blijft je eigen risico.
AWM
14 jaar geleden
Jailbreaken is niet strafbaar en je ipod gaat er niet van kapot. Als je een fout maakt is er kun je het gewoon nog een keer proberen. Lees of bekijk wel een aantal tutorials voordat je gaat beginnen. Kijk eens rond op YouTube.

Je moet in ieder geval goed weten welke generatie ipod touch je hebt. Er zijn er op dit moment 3. Ze zijn inmiddels alle 3 te jailbreaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel moet je er rekening mee houden dat de garantie vervalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijne (ik heb dan een iphone) ook gejailbreaked als er wat misgaat kun je gewoon in itunes herstellen ;) tenminste dat had ik mijne was gecrashed zeg maar toen heb ik m aangesloten en weer hersteld en hij doet t weer gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 'm hebt gekocht mag je er mee doen wat je wilt natuurlijk.
Hij is dan van jou.
Dus... enjoy!