hoe kan ik een internetwerk aan leggen in de schuur???

Hallo.

In huis heb ik een kpn xperia box router. Bij de router heb ik een 4 aderige kabel die naar de schuur toe loopt hoe kan ik via deze kabel een internet werk in de schuur hebben
alvast bedankt

mvg willem

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (4)

Hallo Willem,

Ik neem aan dat je bedoeld dat je WIFI(draadloos netwerk) in je schuur wil?
Zoja dan kun je er een accespoint neer hangen ( wifi zender ) Hier heb je wel basiskennis voor nodig. De configuratie zal bijna hetzelfde zijn als je WIFI die je nu binnen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wilt de kabel gebruiken: dat kan als het een Zgn. UTP kabel, cat 5 minimaal. Staat op de kabel gedrukt. Zo niet dan is het middels WiFi mogelijk mits de afstand niet te ver is. Gewoon ff proberen. Indien geen bereik dan of een kabel aanleggen of een extra router plaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom een hele extra router? dat is onnodig veel werk en kost meer daan een accespoint neerhangen.
Je geeft aan dat er 4-aderig snoer naar de schuur loopt. Dit is dan hoogst waarschijnlijk een telefoonkabel. Hierover kan je geen netwerk laten lopen. Dat moet namelijk met een UTP kabel, welke 8-aderig is.
Mocht het door een buis lopen, kan je een tweede kabel naar de schuur trekken. Daar kan je dan inderdaad een accesspoint aan zetten zodat je vanuit de schuur een draadloos signaal hebt.

De experia box heeft natuurlijk ook al een accesspoint ingebouwd (heeft ook wifi). Mocht de schuur niet al te ver staan, heb je heel misschien (heel erg minimaal) bereik in de schuur. Een optie is dan om een repeater op te hangen. Deze "verlengt" je draadloze netwerk.

Toegevoegd na 13 uur:
Voor een repeater hoef je geen kabels te trekken. Een stopcontact is voldoende.
Thecis
10 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk via een 4-ardige kabel. wel kan je je modem daar neerzetten maar dat is denk ik ook niet de bedoeling. Als je een stabiele verbinding wil in de schuur bekabeld zijn er nog 2 oplossingen over. ten eerste kan je een draadloze verbindingset kopen (devolo) of je kan een UTP kabel leggen. Die draadloze verbinding sets werken soms super soms ook echt slecht. dat ligt aan je eigen stroom netwerk.

Toegevoegd na 1 minuut:
een repeater is ook een optie maar een devolo is stabieler.